masallar ve çizgi filmler ; cinayet, vahset, suç, ihanet ve seks içeriyor.

28 Temmuz bilgilendirme notu

Bu yazımı bazı okuyucular ileri ve abartılmış buldu. İlk anda tepki versemde sonradan yazımın az içeriğinden dolayı hak verdim onlara ve yazıyı okumadan önce bu ön bilgiyi okumanızı istedim. Benim çocuğum dünyadan izole yaşamıyor. Tabiki hala tv seyrediyor, benim haz etmediğim kitapları kimi zaman okumak zorunda kalıyorum. Ancak şuan eskiyle fark artık ben bilinçliyim, çünkü aşağıda ki yazıyı uzun süren araştırmalar sonucu yazdım, sizede tavsiyem hem benim yazımı hemde başka yazıları okuduktan sonra ani tepkiler ve kararlar vermeyin. Kendinizde araştırın. Sizin evinize çocuğunuza uygulamanız gereken kuralları kendi öz iradeniz ve araştırmalarınız sonucu verin. Bu tarz yazılar insana sadece yeni bakış açıları açmak için var sonrasında siz kendi dünyanıza uygunluğuna kendiniz karar vermek durumundasınız.Nede olsa yazılarda kısa ve net bilgiler oluyor. Çoğu zaman araştıranın ve yazanın öz fikirleride yer alıyor. Okuyan Herkese tekrar teşekkürler.

 ------------

O kitapları gerçekten okudunuz mu?  Çocuklarınızı deli bir dünyanın, yine kafayı yemiş yazarlarına bırakmayın...


Başlık biraz kaba gelmiş olabilir ama kimse kusura bakmasın. Bu masallar ve yazarları sanki çıldırmış. Bazı hikayeleri okurken ne okuduğumu şaşırıyorum. Ben bir anne olarak çocuğuma bilinen hiç bir masalı okumuyorum artık. Bazı bilinen masallardan bahsetmek istiyorum ama yazıda ki masal sayfalarından çekilmiş fotoları okuyun lütfen, böyle bir anlatım var mı ??

masal okumayın

 Kibritçi Kız,

Yapayalnız kalan kızın nasıl sokakta tek başına öldüğünü anlatan masal.
Masal zaten bir çocuk için yeterince kötü birde anlatıma bakın ;
Sabahleyin evlerinden çıkan insanlar sokakta köşede donarak ölen Küçük Kibritçi Kız ın cansız yatan bedeniyle karşılaştıklarında çok üzülmüşlerdi...
Tabi bu hikayenin başından sonuna bir keder mevcut. Kibritçi Kız Noel akşamı kibrit satamaz bir türlü, çok üşür acıkır, bir lokantanın önünden kovulur, artık açlıktan ve soğuktan hayaller görmeye başlar, kibritle ısınmaya çalışır, hayalinde ölmüş babaannesini görür, babaanne ona gel yavrum seni gökyüzüne götüreyim der ve kibritçi kız babaannesinin ellerini tutup ölür...
Bu hikaye çocuğunuza nasıl bir travma yaşatır dersiniz...
masal okumayın

 Kursun Asker;

Kahraman kurşun asker, kaybolmasına rağmen aşkına yani balerin oyuncağa bir şekilde hem de mucizevi bir şekilde geri döner, belki hikaye buraya kadar idare edebilir tabi mutlu sonla bitse. Ama ne gerek var evin şımarık çocuğu kurşun askeri pislendi diye ateşe atar, balerin çok üzgün kurşun askerin yanışını izler, o anda kapı açılır balerin rüzgardan aynı ateşe düşer ve beraber bildiğin cayır cayır yanarlar. Bak bide bitirişe bak ; Sonunda iki sevgili kavuşmuşlar.
Mercan bu hikayeyi okusam herhalde kimse kendine aşık olmasın ister malum yanmadan kavuşamıyorsun.
masal okumayın

 Rapunzel ;

Bu tam felaket masallardan biri bence. Rapunzel ailesinden alınır. Bir kuleye hapsedilir, cadı kadın kendi gençliği için bir çocuğu bebeklikten itibaren kendisine ve kötü emellerine alet eder. Prens gelir saçlardan tırmanır, kulede yaşanan gizli aşktan sonra, cadı durumu fark eder, rapunzelin saçlarını keser, prens kuleden düşer, kör olur, çöllerde bitap düşer, Rapunzel zaten cadı tarafından çöllere atılmıştır. Orda buluşurlar.
Bu nedir ayrı bir konu birde resmini çektiğim kısmının anlatılışına bakın, kelimelerin cümlelerin +13 durumunu hiç anlatmıyorum .Bu arada Rapunzel'in cadının eline geçişi var ki o daha bir içler acısı, cadıdan korkan aile çocuklarını bir güzel veriyorlar elleriyle.
masal okumayın

Çanakkale Troya

Bu kitabı da hikayeyi de bildiğinizi sanmam. Çanakkale Troya yı anlatmak adına tamamen bilimsel olarak hazırlanmış güya. Giriş kısmında bir güzel anlatmışlar nasıl çocuklara tarihi anlatmak için en ince detayına kadar çalıştıklarını. Üstelik tüm resimleri de çocuklar çizmiş.
Sparta Kraliçesi Helen'in Prens Paris ile nasıl kocasını aldatı kaçtığını çok net anlatmışlar kitapta. Hayır resimleri çocukları çizdirirken ne dediler onu merak ediyorum. Bir kadın 2 adam çiz kadın öteki adamla kaçıyor. Koca kafayı yiyip ülkeler arası savaş çıkartıyor diye mi?

Bitmiyor...

Sidrella'nın üvey annesi ve kardeşlerinin elinde nasıl hizmetçiye döndüğü, Pamuk Prensesin cadı tarafından öldürülmeye çalışılması, 7 cüce ile aynı evde yaşayıp her türlü işlerini yapması, cadı tarafından zehirlendikten sonra, cücelerin  izniyle prens tarafından öpülmesi ve mutlu son 7 cüce prens ve prenses, hele o Hansel ve Gratel üvey annelerinin sözünden çıkamayıp, çocuklarını ölüme terk eden, hem de bunu 2 kere yapan basiretsiz baba, çocukları yemeye çalışan ve bunun için önce onları şeker evle kandıran cadı, cadıyı öldürerek cinayet işleyen çocuklar, eve dönünce baba çok masummuş gibi sarılmalar sevinmeler.

okumayın, gerekirse hikaye uydurun ama bunları okumayın

Saysam bitiremem. Ben çocuğumu bu ve benzer bütün hikayelerden uzak tutuyorum. Onun beynini yıkamalarına, kızımı aşan dehşet korkular işlemelerine izin vermiyorum. Sizde öyle yapın. O kitapların çocuğunuzun bilinç altına sandığınızdan çok daha farklı şeyler işlediğini unutmayın. Kendi hikayelerinizi anlatın. Deli cadıların iğrenç üvey annelerin olmadığı hikayeler yada daha mutlu kitaplar bulun.Saçmalıklar içermeyen kitaplar. Bilim okuyun mesela ...

çizgi filmler bildiginiz +18

lion kingBirde bu konuyu çizgi filmler için düşünün. Onlardan önce siz gerçekten okuyun ve izleyin anlayacaksınız. Daha sonra çizgi filmler içinde bir inceleme yazacağım ama çocuklarımıza cinselliği nasıl empoze ettiklerine minik bir örnek vermek gerekirse çok sevilen aslan kral çizgifilminin resmine bir bakın. Çocukların beynine neler soktuklarını asla görmüyoruz....ve üstelik çoğu çizgi filmde bundan çok daha beteri mevcut. Onlardan da örnekler vericem ama siz beni beklemeyin araştırın.