AFAD Gönüllüsü olmak ...

AFAD Gönüllüsü olmak 

24 Ocak 2020 de olan Elazığ depreminden sonra artık sadece oturup üzülmek istemediğime karar verdim.O gün önce AFAD GÖNÜLLÜSÜ oldum sonra ilk yardım için kayıt yaptırdım. 

Önce size süreç nasıl işliyor ondan bahsedeyim sonrasında ise insana neler katıyor onu anlatayım istiyorum.

AFAD Gönüllüsü olmak için;
1- https://gonullu.afad.gov.tr/ adresine girip E-devlet ile başvur seçeneğinden devam ediyorsunuz.
2- E-Devletten başvurunuzu yaptıktan sonra size kısa mesaj ile başvurunuzun alındığı ve kontrol edileceği iletiliyor.
3- Onay mesajı geldikten sonra gönüllü sayfasına şifre ile yönlendiriliyorsunuz 
4- Gönüllü sayfasında teorik eğitimler mevcut. Önce bu eğitimleri ve sınavlarını tamamlamanız gerek. Aksi halde AFAD sizi pasif üye  gibi görüyor ve çalışmalarına eğitimlerine çağırmıyor. 
5- Teorik eğitimleri tamamladıktan sonra ilinizde AFAD ın yapacağı yüz yüze eğitimlere katılabiliyorsunuz. 

Yüz yüze Eğitimler;  Afet Bilinci Eğitimi, Yangın Eğitimi, İlk Yardım gibi başlıkları içeriyor.

İşte bu kadar basit. Bu ilk adımları tamamladığınızda afet sonrası çok kıymetli olan 72 saatte neler yapmanız gerektiğini öğreniyorsunuz. 

Ben bunları yaptım bitirdim sonrasındaysa Sakarya da aktif olan AFGD' nin (Afet Gönüllüleri Derneği) Kocaeli Şubesi kurulum aşamasında yer alma fırsatı buldum. Bu arada Açık Öğretim de Acil durum ve Afet Yönetimi Bölümünü okumaya başladım. 

Tabi ki siz böyle devam etmeyebilirsiniz ancak ben daha fazlasını yapabileceğime inandım ve istedim. Şimdide devam ediyorum. 

AFAD ve AFGD eğitimleri sayesinde kısa sürede operasyonlara destek vermeye başladım. İzmir'e gittim deprem sonrası, Kaybolmuş kişilerin aranmasına yardımcı oldum. Gönüllü eğitimlerinde çalışmaya başladım.

Tüm bunlar çok farklı bir bilinç oluşturdu bende. Keşke hiç olmasa; acil durumlar, afetler ama oluyor ne yazık ki ve orada insanlara yardım edebilmek, en önemlisi ne yapılması yada ne yapılmaması gerektiğini bilmek, orda birilerine dokunabilmek çok değerli. 

İleride bilgilerimi öğretebilmek için eğitimci olma çabasına da girdim. Şimdi bunun için eğitim alıyorum. Daha fazla gönüllüye erişebilmek onlara da anlatabilmek için çalışıyorum.

Evet depremler sürekli olmuyor lakin acil durumlar hep var. Yangınlar, kazalar, kaybolmalar ne yapacağınızı bilmek çok önemli. Beni bu konuda tetikleyen en önemli konu çocuğum oldu.Belkide  basit bir ilk yardım ile hayatı kurtulabilecekken ellerim açık birilerini bekleyip ağlamak istemedim. 
Bir gün bir ambulans keşke ilk yardım bilen biri olsaymış gelene kadar müdahale etseymiş böyle olmazmış gibi bir cümle duymak istemedim.  

Sizde hayatınızda zaman ayırın. Tüm yaptıklarım için olmayabilir tabi ki ama gönüllü olun, o ilk aşamalara zaman ayırın ve en önemlisi ilk yardıma en azından ilk anlarda 112 yada destek beklerken öylece çaresiz kalmayın. 

Sevgiler, lütfen kendinize iyi bakın.