Kore Alfabesi HANGUL ( 한글)

 BAŞKA BİR ALFABE ÖĞRENMEK


36 yaşında yeni bir alfabe öğrenmek istedim. Korece dikkatimi çekti. Latin alfabesinden farklı bir alfabe öğrenmek nasıl bir duygu merak ettim ve kursa gittim. Hem çok eğlendim hemde pek çok konudan algım değişti. 

O zamanlar kızım çoktan okuma yazma öğrenmişti. keşke o 1. sınıf olmadan bu deneyimi yaşasaydım. Yeni bir alfabe öğrenmek ne demek bilseydim ve kızıma öyle yardımcı olsaydım dedim. Çocukları olan bilir; o ela lar lale ler hayatı dar eder insana. Çocuk e'yi l'yi a'yi öğrenir de birleştirip ela edemez bir türlü Ben 36 yaşında koca kadın aynısını yaşadım Korece öğrenirken. O harfleri birleştirip hecelemeden okumak okuduğunu anlamak, duyduğunu yazabilmek 3 ayımı aldı. :)

Bu nedenle eğer eğitim çağına ilerleyen bir çocuğunuz varsa fırsat bulup farklı bir alfabe öğrenmeyi deneyin ve ona nasıl destek olmanız gerektiğini daha iyi anlayın. Tabi nasıl sabır göstermeniz gerektiğini de :)

Burada hem öğrendiklerimi pratik edip hatırlamak için hem de merak saranlara giriş çalışması olması için olabildiğince post post Korece bilgilerimi aktarmak istiyorum. Belki sizlere de bir faydam olur. Tabi bunları bir öğretmenden öğreniyormuş gibi teknik düşünmeyin giriş çalışması gibi, kelime öğrenmek gibi düşünün. Dile merak sararsanız ücretli kurslara yada Halk Eğitim gibi ücretsiz kurslara gidersiniz belki. 

Üstelik bence bu çalışma ileri yaşlarda hafıza problemleri içinde bir önlem olur. Sonuçta beyniniz hiç olmayan bir ağ oluşturmaya başlıyor ve kendini çalıştırma gereği duyuyor. 

O ZAMAN 1. DERS  

Korece, Türkçe gibi sondan eklemeli bir dildir. Yani kök + ek+ek şeklinde devam eder. 
Kore alfabesi temelde 14 ünsüz ve 10 ünlü harf mevcut.11 tane de yarı ünlü harf bulunur.
Korece'de bazı harfler bulundukları yere göre farklı okunur. aşağıda örneklerini göreceksiniz.
Korece'de bazı harfler bulundukları yere göre farklı okunur. aşağıda örneklerini göreceksiniz.
Yazılışlar bizde ki hece mantığında ilerde bunu anlatacağım belli kurallar dahilinde 2-3-4 harf küme oluşturacak şekilde yazılıyor. Dik sesliler sağ yanda yatan sesliler altta gibi kurallar mevcut. İlerleyen konularda bunları ayrıca belirtirim. 
Ancak harf çalışması yapacaksanız unutmayın harfler soldan sağa ve yukarıdan aşağı yapılır. dik çizgi aşağıdan yukarı çizilmez mesela. :) 





1-SSessiz Harfler 

: B . Kelime sonunda P
ㅂㅂ: Sert, vurgulu B 
: C ve Ç arasında bir sestir. Kelime sonunda D
ㅈㅈ: Sert C 
: Ç Kelime sonunda D sesiyle okunur.
: En baştaysa T sesi ile, sonra D sesi ile okunur.
ㄷㄷ: Sert D 
: En baştaysa  K sesi ile, kelime ortasında G 
ㄱㄱ: Vurgulu K .
: H . Kelime sonunda D sesi ile okunur ve kelime ortasında genellikle okunmaz.
: K .
: En sondaysa L sesi ile, kelime ortasında ise R sesi ile okunur.
: M .
: N .
: P .
 : S  kendinden sonra (i) harfi gelirse Ş . Kelime sonunda ise D 
ㅅㅅ : Vurgulu, sert S sesidir.
: T .
: NG . Kelime başında olan sesli harflerin önüne geldiğinde okunmaz. 
2. Sesli Harfler
: A .
: YA 
: AE .
: YAE 
: E 
: YE 
 : I 
: İ 
: O 
: YO 
 : O .
 : YO 
 : U .
 : YU 
 : OA– WA şeklinde okunur.
 : WE 
 : OE– WE 
 : WAE– WE 
 : Wİ 
 : WO 
: Iİ 
ŞİMDİLİK BU KADAR . Devam ettikçe devam sayfalarını buraya ekleyeceğim.