Hayatıma giren yeniliklerden: Amatör Telsiz :) TA2APQ

AMATOR TELSİZ - TA2APQ



Hayatıma bu sene giren yeniliklerden biride amatör telsiz oldu. AFAD Gönüllüsü olup eğitim ve operasyonlara katıldıkça Amatör Telsiz konusunu da öğrenmeye başladım. Böylece sınavlara girip amatör telsiz çağrı işaretimi aldım. Telsiz de edindikten sonra orada da bambaşka bir dünya olduğunu gördüm. 


Almak isteyenler olursa diye kısa bir bilgi vereyim :) 
Amatör Telsiz operatörü olabilmek için Kıyı Emniyetinin açtığı sınava girmeniz gerekiyor. Sınavlar yılda 2 kere açılıyor. 75 puan üstü aldığınız  taktirde A sınıfı ,60-74 arasına B sınıfı çağrı işareti edinebiliyorsunuz.
https://www.kiyiemniyeti.gov.tr/ adresinden giriş yaptığınızda sınav başvuru yönlendirmelerini görüyorsunuz. Sınav için ise mutlaka çalışmalısınız. Soru havuzlarının olduğu programlar mevcut onlardan çalışabilirsiniz aynı zamanda facebook gibi sosyal medyalarda amatör telsiz grupları var onlardan da eğitim dokümanlarını almak mümkün. 

Çağrı işareti ve telsiz edindikten sonra farklı amatör telsiz sitelerine kayıt olup kullanımınızı genişletebilirsiniz.

Şuraya birde fonatik alfabe bırakayım :)